fridazz

Kategori: Resor

pappas 50års dag

Mot kvällen på pappas födelsedag dracks det champagne och alla hade gjort sig fina. Vidare åt vi en god middag som bestod av en skaldjurspaella och kycklingpaella. Så himla gott och trevligt var det och alla höll fina tal till pappa. Jag hoppas att pappa var nöjd med dagen och kvällen för det var jag i alla fall.

Till något helt annat nu så är mitt sista arbete klart, so happy. Det enda som är kvar nu är morgondagen matte nationella. Jag är grymt nervös men jag hoppas verkligen att det ska gå bra. Har försökt plugga på det lite här hemma men det känns helt meningslöst så nu gäller det bara att hoppas på att det går bra imorgon. Nu resten av kvällen ska jag bara vara hemma och kolla lyckliga gatan med Dani M som börjar om bara 2 minuter så nu måste jag sluta skriva. Hoppas ni gillar alla bilder jag lägger upp från Spanien för det kommer fler. :)

13:01

Bilder från pappas födelsedag då vi började med att sjunga och dricka champagne följt av en runda i grottor och en god lunch nere på strandpromenaden i El Campello.

Hej på er! Hade en trevlig kväll med Makke och gänget igår hemma hos Hampe. Det blev inte jätte sent men så fort jag och Makke kom hem till mig somnade vi. Imorse började jag med en informationslektion om den årliga Beachhandbollen som startar redan nu i helgen. Och vi kommer som vanligt bo på beachen med en visselpipa i handen. Sista lektionen idag har vi redovisning så då kan jag bocka av ännu en grej från skolarbetet vilket ska bli väldigt skönt. Vidare sen efter skolan ska jag hem och plugga och sen ikväll ska laget hjälpa till på klubben. Så ser min måndag ut och jag hoppas ni alla har får en fortsatt fin dag! Vi hörs mer senare. <3

Alicante city

Fjärde dagen var vi i Alicante city för shopping och god mat. Väldigt mysigt.

Hej på er! Sorry för dålig uppdatering igår. Var helt slut efter kvällens träning så somnade nästan på direkten när jag kom till Makke. Imorse började jag med sovmorgon och sen begav jag mig till skolan för att plugga med tjejerna. Snart börjar matten och sen är sista lektionen kommunikation. Sen efter skolan ska jag och Ellen till Malmö och kolla på löshår inför balen. Mot kvällen sen får vi se vad som händer men det kanske blir en kväll med Makke och gänget för idag kommer Måns hem från Holland. Hoppas ni alla hade en bra gårdag och att ni får en fin fredag så hörs vi mer senare! <3

Paella dinner

Efter en shopping runda i Benedorm avslutade vi alla dagen med ett besök på en restaurang nära vårt hus med skaldjur och kyckling paella. Det var en super rolig kväll med god mat och en underbar stämning.

onsdag

Tre bilder från tredje dagen i Spanien då vi besökte en stad som hette Benedorm där shopping och glass var höjdpunkten.

Hej på er! Svenska redovisningen som vi jobbade med en massa igår är äntligen avklarad så nu kan man stryka ett arbete på listan vilket känns toppen. Vi har nämligen bara 7 skoldagar kvar för sen börjar den årliga Beachhandbollen i Helsingborg och då kommer man i stort sätt bo på beachen. Men innan vi tar sommarlov och alla andra tar studenten står en massa plugg, träning, summerburst och bal på schemat. Det ska bli väldigt kul alltihopa förutom plugget då men det måste ju också göras tyvärr. Efter skolan idag ska jag gymma med Makke och sen får vi se vad som händer. Plugga lite borde man i alla fall göra. Ha en fortsatt fin onsdag alla så hörs vi mer senare! <3

21:28

Här kommer bilder från samma dag som inlägget tidigare men detta är under eftermiddagen och kvällen då vi hängde runt poolen och åt en grymt god middag med grillat kött, potatis och en massa goda grönsaker. Det var en mycket fin eftermiddag/kväll.

Hej på er! Coopers testet som jag fruktat så länge över är äntligen avklarat och jag förbättrade min tid från förra gången vilket kändes extra skönt när jag hade passerat mållinjen. Jag och Ellen peppade varandra under hela loppet vilket kändes grymt bra. Efter en lång och välförtjänt dusch begav jag, Kajsa, Ellen, Emma och Lina oss hem till mig för en massa plugg. Vidare sen mot kvällen stod löpning på schemat och det var tungt i benen från testet imorse men det gick bra det med. Efter löpningen mötte jag upp Lina och Kajsa i slingan bakom IH för att spela in videos till vår redovisning imorgon. Tror det blir riktigt bra. Nu är jag hemma igen och om en stund kommer Makke hit och sover med mig, mys. Hoppas ni alla har haft en bra dag och att ni sover gott inatt! Vi hörs mer imorgon. <3

Kisses

day 2 in Spain

Då kom vi till dag två i Spanien där nästan alla vänner och släkt hade anlänt förutom två, Emilia och Erik som skulle anlända på måndag. Vi tog då oss ner mot El Campello och den fina strandpromenaden för sol, bad och en god lunch. Detta var en av dagarna då det faktiskt var fint väder för resten av veckan bestod det mestadels av moln, tråkigt men det fanns inte så mycket att göra åt det. Men denna dagen njöt vi i solen som bara den i alla fall.

El campello

Utsikten från huset ner till staden El Campello.

Bara 10 minuter från vårt hus låg staden El Campello med en lång strand promenad med många fina affärer och restauranger. Och första kvällen orkade vi inte ställa oss och göra någon mat så vi åkte ner dit och åt en god middag med Mia och Thomas som var dom först ankomna i gänget. Mycket gott och trevligt.

Soon -> Spain

Bilder tagna från google.

Nu äntligen ska jag berätta vart jag ska på torsdag. Jag ska till Alicante i Spanien med hela familjen, pappas släkt, lottas släkt och våra närmsta vänner. Pappa fyller 50 nu den 10:e maj så vi har hyrt ett hus i Alicante med 26 bäddar, pool, lekplats och stor altan. Det ska bli så himla kul och skönt att komma iväg till värmen. Men allra roligast är ju att vi är så många som ska bo på ett och samma ställe tillsammans. Jag är så taggad och jag vet om att veckan i Spanien kommer bli underbart rolig.

3 dream destinations

PARIS - Kärlekens stad. En stad jag alltid har velat åka till och nån dag hoppas jag att jag får uppleva den.

MEXICO - En plats fylld med färger, sol och god mat. Ta mig dit!

BORA BORA - Drömmarnas ö med klarblått vatten och med boende rätt ut i havet.

Tre av mina drömdestinationer. Hoppas att jag får uppleva alla tre platserna en dag.

Hejdå Thailand

Hej på er! Sista dagen här i Thailand börjar dra sig mot sitt slut och vid 8 tiden lämnar vi hotellet. Vi landar sen på Kastrup kl 6 på kvällen och då är det bara att snabbt ta sig hem och fixa sig inför lite nyårs firande. Det ska bli väldigt skönt att komma hem att få träffa alla igen, alla mina fina vänner, familj och pojkvän som jag saknat jätte mycket. Men vi har haft tre underbara veckor här tillsammans i Hua Hin och jag är så nöjd med hela resan. Så nu säger vi hejdå till Thailand för denna gången i alla fall.

Sista strand dagen

Tre från igår.

God morgon alla fina! Hörde att ni hade snö hemma i Helsingborg? Det har vi inte här kan jag säga men det hade varit super mysigt att faktiskt komma hem till lite snö så hoppas det ligger kvar när vi landar på onsdag. Idag är det nästsista dagen här i Thailand och dessutom sista strand dagen. Känns konstigt men samtidigt väldigt skönt att det snart är hemresa. Efter lite strand ska vi sen till vårt favorit massage ställe och fixa fötterna, lite fotskrubb osv. Sen ska vi även ta farväl till vår sköna "svenska" skräddare som hjälp oss med mycket här + sytt upp många fina grejor till oss. Sista dagen på stranden så nu ska vi njuta.

27 december 2014

Både idag och igår har vi varit på Ta Kia Beach och bara haft det bra. Vi har även träffat ännu en svensk familj men denna gången en från Skåne som också är super trevliga. Så igår kväll tog vi faktiskt en drink tillsammans på en super mysig bar här i Hua Hin. Men just nu är vi på hotellrummet för att göra oss i ordning inför kvällen. Och det är mat, massage och skräddaren som står på kvällens schema. Jag har nämligen sytt upp ett par byxor som jag förhoppningsvis får ta mig hem idag. Sen har även Emelie och Cecilia sytt upp lite grejor som vi ska hämta också. Senare sen mot kvällen blir det säkert nån drink till i den mysiga baren.
Jag hoppas att ni alla mår bra och att ni får en fortsatt härlig dag!

Kram på er

Julafton

Vår julafton igår firade vi först med lite poolhäng och massage och sen gjorde vi oss i ordning inför kvällen. Och då åt vi super god mat på en fin restaurang här i Hua Hin. Där gjorde vi även julklappsleken som gick oerhört bra för mig då jag fick en massa paket och dom flesta innehöll något gott. Det var en super mysig och bra julafton i värmen med mina fina tjejer och jag hoppas att ni också hade en bra julafton och att ni mår bra.

Hua Hin Safari

Vilken underbar dag vi har haft. Vi började med en god frukost redan 8 imorse och sen blev vi upphämtade på hotellet klockan 9 och då åkte vi direkt mot Hua Hin Safari. Att få träffa tigrarna och att få åka fyrhjuling stod högst upp på listan och så blev det. Vi fick vara inne på ett område där det fanns olika sorters tigrar och det var så jäkla häftigt att vara så nära dom och även få hålla den lille bebis tigern som ni ser på bilden ovan. Han var super söt och ville busa hela tiden. En riktigt cool upplevelse var det. Och likaså var fyrhjulingstursturen så vi fick åka en lång runda över allt och ingenstans. Det var sjukt coolt men valet av vita kläder kanske inte var det smartaste för vi var helt gula och bruna av smuts när vi kom fram. Men jäkligt kul var det i alla fall. Sen träffade vi även en super söt apa som åt marshmallows hela tiden, haha. När vi kom hem från safarin däckade alla vi poolen och sen gjorde vi oss i ordning för lite mat och marknad som vanligt. En mycket bra dag helt enkelt och något som jag aldrig kommer att glömma.

Dinner by the ocean

Ikväll åt vi på en super mysig restaurang på en brygga ute i havet. God mat hade dom dessutom. Därefter tog vi även lite massage på favvo stället. Men nu är vi tillbaka på hotellet för att sova för imorgon väntas lite äventyr då vi ska åka till Hua Hun safari och klappa bebis tigrar och åka fyrhjuling. Det är något jag verkligen ser fram emot så nu ska jag sova gott och vara extra pigg tills imorgon. Godnatt allesammans!

Puss & kram

Vi har det bra

Två från igår.

Jag ska inte säga mer än att vi njuter och har det riktigt bra här i Thai.

Mot beachen

God morgon! Nu har vi precis tryckt i oss en massa god hotellfrukost och snart ska vi bege oss till Ta Kia Beach för en hel dag med sol och bad. Och det ska såklart bli hur skönt som helst och jag hoppas att alla ni där hemma också får en underbar dag! Vi hörs mer senare.